עמוד:82

בפעילות 8 ( עמ ' 132 ) על התלמידים למצוא שלוש אפשרויות שונות של צירוף אורכים נתונים ליצירת אורך מבוקש . בכל אפשרות עליהם לציין באילו אורכים של חלקי גדר משתמשים ובכמה חלקים מכל אורך . הנה דוגמאות למקצת האפשרויות : חלק אחד שאורכו 150 ס " מ וחלק אחד שאורכו 1 מ ' ו - 70 ס " מ , 5 חלקים שאורכם 50 ס " מ וחלק אחד שאורכו 70 ס " מ , חלק שאורכו 200 ס " מ , חלק שאורכו 70 ס " מ וחלק נוסף שאורכו 50 ס " מ . אפשר לדון עם התלמידים באפשרויות השונות שהם כתבו . פעילות 9 ( עמ ' 133 ) עוסקת באומדן אורכים הקשורים לשיאים אולימפיים . מומלץ לדון עם התלמידים בכל אחד מענפי הספורט המופיעים בטבלה , כדי שיהיה ברור מה משמעותם ומה ההבדלים ביניהם , ועל סמך זה להסיק לגבי האורכים המבוקשים . לדוגמה , כרמז אפשר לשאול מהו לדעתם המרחק הקצר ביותר ומהו המרחק הארוך ביותר ומדוע . כפי שמצוין בסעיף א , מומלץ להפנות את התלמידים לאתרים באינטרנט העוסקים בשיאים אולימפיים - הן כדי לבדוק את תשובותיהם והן כדי למצוא מידע נוסף הקשור למדידות אורך . ייתכן גם שהשיאים ישתנו במהלך השנים ( משנת הוצאת החוברת לאור ) ויהיה אפשר לציין עובדה זו ולדון בה ואף למצוא את השיאים החדשים . בפעילות 12 ( עמ ' 134 ) התלמידים צריכים לאמוד אורכים של כלי תחבורה שונים מחיי היום - יום . מומלץ לתת לתלמידים לשער תחילה ובמידת האפשר להתנסות במדידה של העצמים האמתיים ( או במידע המופיע באינטרנט ) כדי לבדוק את השערתם . בפעילות 14 ( עמ ' 135 ) על התלמידים לאמוד מהו אורך ראשו של אדם . גם כאן מומלץ קודם לשער ורק אחר כך לבדוק בעזרת סרגל . בפעילות 17 ( עמ ' 136 ) מומלץ לדון עם התלמידים באפשרויות השונות ( יש רבות כאלה ) . חשוב לציין שגם ריבוע הוא מלבן , ולכן יש גם אפשרות של אורך ורוחב שווים , כשכל אחד מהם הוא 50 ס " מ . הנה כמה מתוך האפשרויות הרבות :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר