עמוד:63

עמודים : 106 - 103 המעוין בעמוד , 103 לאחר פעילות , 11 מובאת ההגדרה של מעוין : מרֻבע שכל הצלעות שלו שוות בארְכן נקרָא מעין . שאלה לתלמידים : האם אתם מכירים עוד מרובעים שכל הצלעות שלהם שוות ? כדי לענות על שאלה זו אפשר לשאול את התלמידים תחילה אילו שמות של מרובעים הם מכירים ולרשום את כולם על הלוח . לאחר מכן אפשר לשאול : מבין המרובעים הרשומים על הלוח - האם יש מרובע שכל הצלעות שלו שוות ? ( התשובה : מלבד המעוין גם כל הצלעות של ריבוע שוות זו לזו . ) בפעילות 12 שואלים את התלמידים איזו מהמקביליות שבפעילות 11 היא מעוין , ואולם אין הכוונה ללמד את הרעיון הכללי שכל מעוין הוא מקבילית . כאמור , רוב התלמידים אינם בשלים לוגית להבין בגיל זה את הרעיון . הכוונה היא שהתלמידים יבדקו את אורכי הצלעות של המקביליות שבפעילות 11 וימצאו באיזו מהן כל הצלעות שוות . הם יכולים להשתמש בפס נייר להשוואת האורכים או בסרגל למדידה . מקבילית ב היא מעוין . לפי שיקול הדעת של המורה אפשר להקדים את פעילות 15 שבעמוד 104 ולעסוק בה אחרי פעילות . 12 אפשר לעבוד במעבדה " מצולעים ברשת " – יש לבחור את הרשת המורכבת ממשולשים שווי - צלעות : צבעו שלושה מעוינים שונים . - http : // mybag . ofek . cet . ac . il / Dashboard / Activity / ShowActivity . aspx ? gItemID = 5 d 5 b 8012 - 09 ce - 4 ee 4 98 b 5 - 0 e 31 eb 5 d 6368 & lang = 1 & pNum = 2 # TabIndex = 0 & TabIndex = 0 כשהתלמידים יוצרים בעצמם מצולע ולא רק מזהים אותו , הם מפעילים יותר שיקול דעת ביישום ההגדרה ( כל הצלעות שוות ) מאשר בפעילויות זיהוי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר