עמוד:62

פעילות 10 ( עמ ' 102 ) כדי לבנות מקבילית מרצועות צריך לבחור שני זוגות של צלעות שוות ( אפשר כמובן שכל הצלעות יהיו שוות ) . אם בוחרים שני זוגות כמו כאן , ניתן לחבר אותן בשתי דרכים : בדרך אחת ( מימין ) הצלעות השוות הן נגדיות ומתקבלת מקבילית , ובדרך אחרת ( משמאל ) שתי הצלעות השוות סמוכות ומתקבל דלתון . על דלתון לומדים בהמשך . הנה מקבילית שיש בה זווית ישרה . התלמידים ייווכחו , אם כי לא יוכלו להסביר , שאם יש זווית ישרה אחת במקבילית , הרי שכל הזוויות שיש בה הן ישרות והמקבילית היא גם מלבן . פעילות 11 ( עמ ' 103 ) בפעילות זו התלמידים ישימו לב לתכונת המקבילית : צלעות נגדיות במקבילית הן שוות . רצוי לקשר את הפעילות הזאת לפעילות הקודמת של בניית מקביליות מרצועות . מומלץ לבקש מהתלמידים לבנות מקבילית גם מזוגות אחרים של צלעות . בתום התהליך יסיקו התלמידים שבמקביליות שהם יצרו הצלעות הנגדיות שוות . הערה חשובה : במתמטיקה אי - אפשר להסיק מסקנה או להכליל הכללה על סמך מספר מוגבל של דוגמאות , ולכן בכיתה ג ' אנחנו מסתפקים בהבנה אינטואיטיבית של התכונות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר