עמוד:50

אם צלע המשלש אינהּ מתלכדת עם הקו האחר , הקוים אינם מקבילים . לֹא מקבילים לפתיחת הנושא מומלץ להציג דוגמאות מהסביבה , למשל מסילות רכבת שאף עוסקים בהן כדוגמה בפרק . מסילת רכבת עשויה מזוג פסי פלדה מקבילים המחוברים ביניהם באדנים ( קורות עץ קצרות ) . גם אדני הרכבת מקבילים זה לזה , ואולם בפעילות שבפרק בוחנים רק את פסי הפלדה . עוד דוגמאות : זוג מגלשי סקי - אפשר לשאול את התלמידים מה קורה אם המגלשיים אינם מקבילים זה לזה . סולם - השלבים בסולם מקבילים זה לזה . לדיון : האם נוח להשתמש בסולם שבו השלבים אינם מקבילים זה לזה ? גם במסגרות של חלונות , תמונות ודלתות וגם בקווי המתאר של ספרים אפשר לראות קווים מקבילים , ואולם בדוגמאות האלה לא קל להבחין ב " קו " בתוך מכלול הפרטים , ולכן דוגמאות אלה יועלו רק בהמשך הלימוד . בשיחת הפתיחה אפשר להציג זוגות של קווים - כמה זוגות של קווים מקבילים וזוג אחד של קווים לא מקבילים - ולשאול מהו הזוג יוצא הדופן . קל לצייר קווים מקבילים באמצעות תכנת : word מסרטטים ישר , מעתיקים אותו , ואת הקו החדש מזיזים ( לא מסובבים ) . כאשר זוג הקווים מקבילים - כשמזיזים קו אחד , הוא מתלכד עם הקו האחר . לעומת זאת כאשר הקווים אינם מקבילים - בהזזת קו אחד לעבר הקו האחר הקווים יחתכו זה את זה . בהחלט אפשר להדגים זאת לתלמידים . אפשר גם להציג לפניהם משימה - לצייר זוגות של קווים מקבילים וקווים לא מקבילים באמצעות word או תכנת ציור . לסיכום לומדים את ההגדרה : שני קוים ישרים שאינם נפגשים אף פעם הם קוים מקבילים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר