עמוד:42

ד . סימטרייה סיבובית ( עמודים 76 - 73 בחוברת לתלמיד ) בכיתה א ' למדו התלמידים על סימטרייה שיקופית . בחיי היום - יום המושג ‘ סימטרייה ' מוכר בדרך כלל באופן חלקי ולא מדויק , כי סימטרייה נתפסת כסימטרייה שיקופית בלבד . אינטואיציה רווחת היא שאפשר לחלק צורה סימטרית לשני חלקים זהים . צורות שיש להן סימטרייה סיבובית בלבד לעתים קרובות אינן נתפסות כסימטריות כלל או שהן נתפסות בטעות כבעלות סימטרייה שיקופית . דוגמאות : זוהי צורה בעלת סימטרייה שיקופית , והיא מתאימה לדימוי של סימטרייה בחיי היומיום . זוהי צורה בעלת סימטרייה סיבובית . רבים יטעו ויחשבו שאינה סימטרית , משום שאי - אפשר לחלק אותה לשני חלקים זהים . זוהי צורה שיש לה סימטרייה סיבובית ואין לה סימטרייה שיקופית . רבים תופסים אותה כצורה סימטרית , אך מנסים למצוא בה קווי סימטרייה שיקופית . הם מופתעים למצוא שאם מקפלים את הצורה ( למשל לאורך הקווים המסומנים ) – החלקים אינם מכסים זה את זה . עמוד 72 בפעילות 6 סעיף א - לאחר 6 סיבובים בזווית של ° 60 תכסה הצורה את עצמה ( ° . ( 6 × 60 ° = 360 בפעילות 6 סעיף ב - לאחר 9 סיבובים בזווית של ° 40 תכסה הצורה את עצמה ( ° . ( 9 × 40 ° = 360

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר