עמוד:38

עמוד 63 גם בפעילות 10 יש להבחין בין שיקוף , הזזה וסיבוב . בסעיף ב ייתכן שיהיו תלמידים שיחשבו שיש שיקוף , והתמונה תיראה להם סימטרית . אפשר להיעזר במראה ולראות שאין זה נכון . אפשר גם להיעזר בקיפול . בנספח 1 בסוף המדריך ( עמ ' 153 ) צירפנו את התמונה בהגדלה . אפשר להדפיס אותה על נייר דק ( מעט שקוף ) , לקפל אותה בקו שנראה כמו קו שיקוף ולהראות שלא כל העלים מכסים זה את זה ולכן אין כאן שיקוף . עמוד 64 בפעילות שבעמוד זה יש למצוא היכן התקבלו קישוטים בסיבוב . פעילות 11 אף ששתי הצלחות שלמעלה הן עגולות , לא בשתיהן המשולשים מתקבלים זה מזה בסיבוב . בסעיף ד כל המשולשים מתקבלים בסיבוב סביב מרכז הצלחת . לעומת זאת בסעיף ג כיווּן המשולשים אינו משתנה והם מתקבלים זה מזה בהזזה . ( זוהי דוגמה הדומה במובן מסוים לגלגל ענק שבו המושבים אינם מתקבלים זה מזה בסיבוב , משום שבכל מקום נשארים לשבת במאונך לקרקע . בהזדמנות זו אפשר לשוחח עם התלמידים על קרוסלה ולציין שבקרוסלה , שבה לכל המושבים יש אותה צורה , המושבים מתקבלים זה מזה בסיבוב . )

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר