עמוד:33

בפעילות 3 יש שני ציורים - האחד ציור של הזזה והאחר ציור של סיבוב . בסעיף א התלמידים אמורים לזהות שיש הזזה ; כאשר אפשר להגיע מצורה לצורה בלי לשנות את כיוון השבלונה - בלי ‘ לסובב ' אותה - המסקנה היא שהצורות התקבלו זו מזו בהזזה . בסעיף ב התלמידים אמורים לזהות שאין הזזה ; אי - אפשר להגיע מצורה לצורה בלי לשנות את כיווּן השבלונה - בלי ‘ לסובב ' אותה . נבדּק כּיצד התקבלו שני הברְוזים בסעיף ב : הנּיחו את השּׁבלונה על אחד הברְוזים ונעצו את הקּיסם בחר המּתאים לנּק ֻ דּה המּס ֻ מּנת . סובבו את השבלונה סביב נקדּה זו . האם הצלחתּם להגּיע אל הברְוז האחר ? כֵּ ן ְ נ ַ ס ֵ כּם : שני הברְוזים בסעיף א התקבלו זה מזּה בהזזה . שני הברְוזים בסעיף ב התקבלו זה מזּה בסיבוב סביב הנּקדּה המּסמּנת . ( שימו לב , במדריך הציורים מוקטנים . ) עמוד 57 בפעילות 4 התלמידים נעזרים בשבלונה כדי ליצור סיבוב של צורה נתונה סביב נקודה מסומנת . יש להבהיר לתלמידים כיצד להשתמש בשבלונה כפי שרשום בפעילות . מכיוון שלא כל התלמידים יסובבו את השבלונה באותה הזווית , הציורים שיתקבלו כפי הנראה יהיו שונים זה מזה . ( אפשר גם שיתקבלו שתי צורות המצוירות האחת על האחרת . ) הערה : מכיוון שבסעיף ג מצוירת צורה שיש לה סימטרייה שיקופית – אפשר להניח עליה את השבלונה משני צדדיה , אך רק כשמניחים צד מסוים , הנקודה המצוירת מתאימה לחור שבשבלונה . לכן אם יהיו תלמידים שלא יצליחו להניח את החור על הנקודה , צריך להנחות אותם להפוך את השבלונה על צ ִ דה האחר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר