עמוד:31

ב . סיבוב ( עמודים 66 - 54 בחוברת לתלמיד ) פעילויות 2 - 1 עוסקות בקישוטי סיבוב שבהם כל שתי צורות סמוכות התקבלו בסיבוב סביב אותה נקודת סיבוב . פעילויות 7 - 3 עוסקות בסיבוב בין שתי צורות סביב נקודת סיבוב . פעילויות 13 - 8 עוסקות בהבחנה בין שיקוף , סיבוב והזזה . בפעילויות יש להיעזר בשבלונות הצורות שבמארז האבזרים ובשקפים המצורפים לחוברת לתלמיד . עמודים -55 54 פעילויות 2 - 1 פותחות את הנושא ‘ סיבוב ' . התלמידים יתנסו באופן אינטואיטיבי בתנועת הסיבוב ויחושו כיצד מקום הצורה משתנה בעקבות סיבוב הצורה סביב נקודות סיבוב שונות ובזוויות שונות . רצוי שבפעילות 1 ישתמשו התלמידים בשבלונה . זו הפעם הראשונה שהם נותנים את דעתם לחורים בשבלונה . מומלץ שהם יניחו את השבלונה על אחת הצורות , ינעצו קיסם או חוד עיפרון בחור המתאים לנקודת הסיבוב המסומנת ויסובבו סביבה את השבלונה כשהם עוצרים בכל אחת מהצורות האחרות . עמוד 53 התלמידים צריכים להבחין בין שיקוף להזזה . בפעילות 5 הצורות אינן מתאימות לצורות שבשבלונה , והתלמידים צריכים להשתמש ביכולות הוויזואלית שאותן קנו במהלך העבודה בפרקים של כיתות א ' ו - ב ' . אפשר לסייע להם על ידי שאילת שאלות בדומה לאלה : האם אחת מהדמויות ‘ התהפכה ' ? אם נניח מראה בין שתי הדמויות , האם כך ייראו הדמויות ? בעפיפון ו יש בין הצורות גם שיקוף וגם הזזה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר