עמוד:30

פעילות 2 לאחר התזכורת שבפעילות הראשונה יציירו התלמידים את שיקוף הציור . חשוב לציין : כל משבצת צבועה ( או חלק ממנה ) צריכה להשתקף . המשבצת והשיקוף שלה צריכים להיות במרחק שווה מקו השיקוף . שימו לב לסעיף ד שהוא קשה יותר : ד | צירפנו ( בהגדלה ) פתרון זה בנספח 1 בסוף המדריך ( עמ ' . ( 153 תוכלו לגזור אותו ולשכנע את התלמידים בנכונותו בעזרת קיפול בקו השיקוף . עמוד 51 בפעילות 3 התלמידים לומדים כיצד להיעזר בשבלונה ליצירת שיקוף . היפוך השבלונה מאפשר לצייר את הצורה בהיפוך מגמה . לאחר היפוך השבלונה נשאר לתלמידים להחליט היכן לצייר את הצורה . השתדלנו לצייר את הצורות על הרשת כך שקווי הרשת יוכלו לעזור להם . שימו לב ש ' היפוך ' השבלונה שונה מ ' סיבוב ' השבלונה . ב ' סיבוב השבלונה ' - משנים את כיוון השבלונה . ב ' היפוך השבלונה ' - הופכים אותה על צ ִ דה האחר . בנספח 2 בסוף המדריך ( עמ ' 154 ) צירפנו הסבר בנושא המבהיר את המונח ‘ מגמה ' . זהו הסבר למורה ואין צורך להסביר אותו לתלמידים . הערה : בצורות שיש להן סימטרייה שיקופית ( למשל צורת הירח בסעיף ב ) ניתן להגיע לשיקוף על ידי סיבוב השבלונה ולא מוכרחים להפוך אותה . אין צורך לדבר עם התלמידים על כך . עמוד 52 בפעילות 4 התלמידים מציירים צורות בהזזה כפי שלמדו בכיתה ב ' . הם נעזרים בשבלונה ויכולים להיעזר בקווי הרקע - קווי הרשת - כדי לשמור על כיוון השבלונה והצורה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר