עמוד:24

14 צבעו כּאן משלּשים שוי ֵ שוקים . פעילות 15 ( עמ ' 45 ) קשורה למשפט בגאומטרייה : סכום האורכים של שתי צלעות של משולש גדול מאורך הצלע השלישית . מובן שתלמידים בכיתה ג ' אינם צריכים לדעת את ההכללה הזאת , ואולם בתוך כדי התנסות ובניית משולשים מהרצועות עליהם לחפש שלוש רצועות שאי - אפשר לבנות מהן משולש . מהתנסות התלמידים הם ימצאו שאם הם לוקחים את הרצועה הארוכה ביותר ואת שתי הרצועות הקצרות ביותר , אי - אפשר לבנות משלושתן משולש . יש תלמידים שאף יצליחו להסביר שזה משום ששתי הרצועות הקצרות יחד קצרות מהרצועה הארוכה . בדקו את עצמכם זויּות ומשלּשים עמודים 47 - 46 מיועדים לבדיקה עצמית של התלמידים בנושאי הפרק – זוויות ומשולשים . התלמידים יכולים להיעזר באבזרים הנלווים לפרק ולבדוק אם בסיום הפרק הם מבחינים בין סוגי הזוויות השונות - ישרה , חדה , קהה או שטוחה - ויודעים למיין משולשים לפי צלעות ולפי זוויות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר