עמוד:19

בראש עמוד 34 מגדירים משולש חד - זוויות : משלּש שכּל הזויּות שלּו חדּות נקרָא משלש ֻ חד זויּות . חשוב שהתלמידים ישימו לב להבדל במיון המשולשים לפי זוויות : למשולש קהה - זווית יש זווית קהה אחת בלבד . למשולש ישר - זווית יש זווית ישרה אחת בלבד . למשולש חד - זוויות יש שלוש זוויות חדות . מכאן : אם בודקים את אחת מזוויותיו של משולש ומוצאים שהיא חדה , עדיין אי - אפשר לקבוע שהמשולש הוא חד - זוויות - צריך להמשיך ולבדוק אם גם שתי הזוויות האחרות הן חדות . פעילות נוספת עם הרצועות : התלמידים יבנו משולשים מהרצועות ויבדקו אילו משולשים התקבלו לפי זוויות . פעילות 13 ( עמ ' 35 ) הנה הפתרונות האפשריים לסימון משולשים חדי - זוויות : פעילות 14 ( עמ ' 35 ) שונה במהותה מהפעילויות הקודמות , משום שמציינים בה גדלים מספריים של זוויות של משולש נתון . אפשר להקדים לפעילות זו תזכורת קצרה : איך קוראים לזווית של ° ? 90 ( זווית ישרה ) איך קוראים לזווית הקטנה מ - ? 90 ( זווית חדה ) איך קוראים לזווית הגדולה מ - 90 וקטנה מ - ? 180 ( זווית קהה ) תשובות לפעילות : א . במשולש של מיכל כל הזווית קטנות מ - , 90 כלומר חדות , ולכן הוא חד - זוויות . ב . במשולש של נדב יש זווית של ° , 90 כלומר זווית ישרה , ולכן הוא ישר - זווית . ג . במשולש של הילי יש זווית גדולה מ - - 90 זווית בת ° - 150 כלומר , זווית קהה , ולכן הוא קהה - זווית .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר