עמוד:13

ד . מדידת זוויות ( עמודים 29 - 20 בחוברת לתלמיד ) כפי שנאמר במבוא , בכיתה ג ' עדיין לא לומדים למדוד זוויות במד - זווית , ואולם מכירים את יחידת המידה של הזווית – מעלות - ומתחילים לעסוק במדידה של זוויות " מיוחדות " – זווית ישרה , חצי מזווית ישרה ועוד זוויות . כל תלמיד מקבל אוסף של זוויות העשויות מקרטון ( במארז האבזרים ) . באוסף הזה יש זוויות בגדלים האלה : ° . 120 ° , 75 ° , 60 ° , 30 ° , 45 ° , 90 יש כמה זוויות מכל גודל . מטרת פעילות 1 ( בעמ ' 20 ) היא להדגיש שזוויות חדות קטנות מזווית ישרה , כלומר , הן קטנות מ - , 90 וזוויות קהות גדולות מזווית ישרה , כלומר , הן גדולות מ - . 90 לסיכום פעילות 7 ( עמ ' - ( 18 מומלץ לדון בכיתה על שתי האפשרויות השונות בכל סעיף . לדוגמה , בסעיף א אפשר לפתור כך : א . זוית חדּה ניתן להשתמש בשקף להשוואת זוויות ולהסיק ששתי הזוויות שוות זו לזו . בפעילויות 8 ו - 9 ( עמ ' 18 ו - 19 ) מקשרים בין מדידת זמן וקריאת השעון האנלוגי לבין הזוויות . כדי להתמודד עם פעילות זו התלמידים צריכים לדעת לקרוא שעון בשעות שלמות ובחצאי שעות – נושא זה נלמד בכיתה ב ' וזו הזדמנות לחזור עליו וגם לשים לב לזוויות הנוצרות בין מחוגי השעון . לפי תכנית הלימודים גם בכיתה ג ' יש לעסוק בנושא של מדידת זמן במסגרת לימודי הגאומטרייה והמדידות ( זהו הפרק האחרון בחוברת זו ) . בפעילות 10 ( בעמ ' 19 ) התלמידים מסרטטים בעצמם זוויות לפי דרישות מסוימות . יש תלמידים הזקוקים להנחיה לדרך העבודה – אפשר להציע להם לסמן תחילה את הקדקוד של הזווית , לסרטט ממנו קרן אחת , לשים לב איזו זווית הם רוצים לסרטט ואז לקבוע איך יסרטטו את הקרן האחרת . מומלץ להיעזר בזווית ישרה ( בסרגל משולש או בכל פינה ישרה אחרת ) .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר