עמוד:10

ב . השוואת זוויות ( עמודים 13 - 11 בחוברת לתלמיד ) בעמוד 11 עוסקים במושג מפתח בין קרניים של זווית לצורך השוואת זוויות , כי כדי להשוות שתי זוויות בודקים למעשה לאיזו משתי הזוויות יש מפתח קרניים גדול יותר . בפעילות 1 חשוב לוודא שהתלמידים רואים את הזוויות ורצוי להדגיש את הקדקוד ולהצביע על הקרניים של כל זווית . לפני שמשתמשים בשקף להשוואת הזוויות חשוב שהתלמידים יעלו השערות וינמקו אותן : יהיו תלמידים שיטענו שהזוויות שוות , כי זה אותו גרעין . יהיו תלמידים שיטענו שזווית ב גדולה יותר , כי היא " ארוכה " יותר ( כי הקרניים שלה ארוכות יותר ) . יהיו תלמידים שיטענו שזווית א גדולה יותר , כי הציפור פותחת את המקור יותר . סיכום : לאחר שבודקים ומשווים בעזרת השקף ורואים שזווית א גדולה יותר מזווית ב - אפשר להשתמש לאורך הפרק בדימוי של זווית גדולה יותר כשהמקור פתוח יותר . כדי להדגיש את המ ִ פתח בין הקרניים מומלץ להשתמש במצבּע ( טוש ) מחיק ולסמן את הזווית בקשת על השקף להשוואת זוויות . בפעילויות 2 ו - 3 ( עמ ' 11 ו - 12 ) משווים זוגות של זוויות בעזרת השקף להשוואת זוויות . חשוב לוודא שכל התלמידים יודעים איך להיעזר בשקף : הם צריכים להבין איך מראים בעזרתו גודל של זווית מצוירת ; כמו כן הם צריכים לדעת להשוות את הזווית שיצרו בשקף לזווית האחרת המצוירת וכך לקבוע אם שתי הזוויות שונות , ואם כן - איזו מהן גדולה יותר . בפעילות 4 ( עמ ' 13 ) לראשונה מודדים זוויות בתוך מצולעים ( כאן - בתוך משולש ) . ייתכן שיהיו תלמידים שישאלו מדוע בתוך מצולע יש זוויות , שהרי מהקדקוד יוצאים קטעים שהאורך שלהם סופי ולא קרניים . אפשר להסביר להם שקטע הוא חלק מקרן . בפעילות 3 ( עמ ' 10 ) עוסקים ביכולת ההבחנה בין ציור של זווית לבין ציור שאינו זווית . דרך העבודה המוצעת כאן היא להיצמד להגדרת הזווית ולבדוק אם כל ציור מתאים להגדרה של זווית , כלומר , אם מהקדקוד יוצאות שתי קרניים ( שני ישרים ) . הערה : לא בכל פעם שמציירים זווית מציינים את המשכי הקרניים בּ ִ רסיקים . המוסכמה היא לצייר שני קטעים המחוברים בקדקוד ( קטע הוא חלק מקרן ) .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר