עמוד:9

א . מהי זווית ? ( עמודים 10 - 8 בחוברת לתלמיד ) כדי ללמד מהי זווית נדרש להציג לתלמידים את המושג קרן : קרן היא חלק מישר המוגבל מצדו האחד ובכיוון האחר ממשיך עד אינסוף . בשלב זה בחרנו להציג לתלמידים את הגדרת הקרן בצורת תרשים ולא באמצעות הגדרה פורמלית : תכונה חשובה להבנת מושג הזווית היא האינסופיות של הקרניים , ובכך עוסקת פעילות 1 ( עמ ' . ( 8 התלמידים צריכים לשים לב לכיוון שאליו פונה כל קרן – רק לכיוון זה אפשר להמשיך את הקרן . המושג זווית הוא מופשט וקשה להגדרה ולהבנה לתלמידים בגיל הזה , אך אפשר לתאר זווית בכמה אופנים , וכל תיאור מדגיש היבט אחר שלה . בפעילויות 2 ו - 4 ( עמ ' 9 ו - 10 ) אנחנו מתמקדים בזיהוי הקדקוד והקרניים של הזווית . הכלי שמשתמשים בו בפרק – השקף להשוואת זוויות ( ממארז האבזרים ) - נועד להדגמת זוויות ולהשוואה בין זוויות . פעילות כיתתית : בתרשים שבעמוד 9 למטה מוצגות שתי זוויות שונות . מומלץ ללוות את התרשים הזה בפעילות כיתתית שבה כל תלמיד מחזיק את השקף להשוואת זוויות , ותוך כדי בניית זוויות שונות דנים על השוני בין הזוויות : מה משנים כשמראים זווית אחרת בשקף ? משנים את המ ִ פתח בין הקרניים - אפשר להגדיל את המפתח ואפשר להקטין את המ ִ פתח . הצעה לפעילות : המורה מבקשת מכל תלמיד להראות בשקף שלו זווית כרצונו ואומרת לדוגמה : עכשיו כל אחד יקטין את המ ִ פתח בין שתי הקרניים של הזווית . עכשיו כל אחד יקטין עוד את המפתח בין שתי הקרניים של הזווית . עכשיו כל אחד יגדיל את המ ִ פתח בין שתי הקרניים של הזווית . רוני ודויד בואו אלי . האם המ ִ פתח בין הזוויות שלכם שונה ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר