עמוד:4

מבנה החוברת לתלמיד כל נושא מוצג בחוברת בפרק נפרד . בחוברת לתלמיד יש שבעה פרקים המתאימים לנושאים שבתכנית הלימודים : בכל פרק יש גם פעילויות המסתמכות על מושגים שנלמדו בפרקים קודמים . בכל הפרקים יש מרכיבים מרכזיים המתוארים כאן בקצרה ( בסוגריים מצוין מספר העמוד הראשון שמופיע בו דף מסוג זה ) : בדקו את עצמכם ( עמוד : ( 46 בדפים אלה יש פעילויות שנועדו לבדוק את מידת השליטה של התלמידים בחומר שנלמד בפרק . חשוב לבדוק את עבודתו של כל תלמיד בדפים אלה ולמצוא אם התלמיד זקוק לחיזוק או להבהרה נוספת בנושאים מסוימים . סיכום הפרק ( עמוד : ( 48 בדף ( או דפי ) הסיכום שבסוף כל פרק אין פעילויות , אלא מובא סיכום מתומצת של המושגים ושל העקרונות החשובים שנלמדו בפרק . אבזרים לפרק : האבזרים הנחוצים ללימוד הפרק מפורטים בשער הפרק בחוברת לתלמיד ובשער הפרק במדריך למורה . יש אבזרים הנמצאים במארז האבזרים שאותו רוכשים בנפרד , יש דפים המצורפים לחוברת לתלמיד ויש דפים המצורפים למדריך זה ומיועדים לשכפול ( דפים אלה מובאים גם באתר של מטח באינטרנט ) . אף אם נראה שהעבודה בעזרת אבזרים קצת מסורבלת , יש חשיבות רבה לשימוש באבזרים ואין לוותר עליהם . אפשר להקל את העבודה על ידי ריכוז האבזרים בכיתה . מבדקים : לכל פרק ( מלבד הפרק " מדידת נפח " ) יש מבדק מסכם המצורף בנספחים שבסוף מדריך זה ובכותר ומיועד לשכפול . - במהדורה הדיגיטלית של ספר הגאומטרייה לכיתה ג ' בכותר תמצאו עושר רב של קישורים לפעילויות ברשת מהארץ ומהעולם , הצעות לפעילויות נוספות , הדרכות ועוד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר