עמוד:81

- משקל המחדד שווה למשקל חבילת המסטיקים . - משקל המחק שווה למשקל המחדד . - משקל המחדד והמספריים שווה למשקל חבילת המסטיקים והמספריים . עמוד 132 הפעילות עוסקת באדיטיביות של המשקל ( ראו הקדמה ) . נעזרים בציורים שבעמוד הקודם ומחשבים את משקל החפצים . נפתור לדוגמה את סעיף א : כּמּ ה חרוזים ? משקל המחדד הוא 4 חרוזים ומשקל חבילת המסטיקים הוא 4 חרוזים , לכן המאזניים יהיו מאוזנים כאשר בצד אחד יש מחדד וחבילת מסטיקים ובצד האחר 8 חרוזים . עמוד 133 גם פעילות האתגר שבעמוד זה עוסקת באדיטיביות של המשקל . כותבים מתחת לכף המאזניים כמה חרוזים יש להוסיף לכף כדי שהמאזניים יהיו מאוזנים . נעזרים בעמוד . 131 נפתור לדוגמה את סעיף ו : המשקל של חבילת מסטיקים הוא 4 חרוזים . גם המשקל של מחדד הוא 4 חרוזים . משקל החפצים שעל הכף הימנית הוא אם כך 5 חרוזים . לכן צריך להוסיף חרוז אחד לכף השמאלית כדי שהמאזניים יהיו מאוזנים . עמודים -135 134 התלמידים נעזרים בציורי כפות המאזניים המאוזנים שבעמוד 134 ומשלימים בעמוד 135 צירופים שונים של פֵּ רות שמשקלם הוא 6 חרוזים . למשל , שני תפוחים או בננה ושזיף . ראוי לציין שבגלל ה שׁוֹ נ וּ ת הקיימת בטבע - משקלם של שני תפוחים על פי רוב לא יהיה שווה במדויק . ואולם בפעילות 7 אנחנו מניחים של פֵּ רות מאותו הסוג יש משקל שווה . לסיכום מומלץ לדון בפתרונות השונים שהציעו התלמידים ובמגוון הפתרונות האפשריים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר