עמוד:79

מהציור אפשר ללמוד שהאבן של אסף כבדה מהאבן של שירי . ואולם תלמידים יכולים לשגות ולומר בטעות במצב זה שהאבן של שירי כבדה מהאבן של אסף לפי חשיבה אינטואיטיבית שמה שגבוה יותר הוא כבד יותר . שאלת האתגר היא קשה , וסביר שרוב התלמידים עדיין אינם בשלים לענות עליה , אך בכל זאת רצוי לנסות לשאול אותם . כדי לפתור שאלה זו התלמידים נדרשים לשלב את הנתונים שברשותם ולהסיק מסקנות הנוגעות להשוואות שאינן מוצגות באופן מפורש - לא מוצגים מאזניים המשווים בין האבן של עידן לאבן של שירי , אך אנחנו יודעים : • האבן של עידן קלה מהאבן של לירון . • האבן של שירי כבדה מהאבן של לירון . לכן אפשר להסיק שהאבן של שירי כבדה מהאבן של עידן . הצעה לפעילויות נוספות א . המורה מציגה לכיתה בכל פעם זוג עצמים ומבקשת לשער איזה מהם כבד יותר . כל תלמיד כותב לעצמו על דף את השערתו , ולאחר מכן המורה מניחה את העצמים על כפות המאזניים וכל תלמיד בודק את השערתו . ב . עבודה בזוגות : תלמידי הכיתה ימצאו אבנים קטנות בחצר ( או עצמים קטנים אחרים ) . כל אחד מבני הזוג יבחר אבן אחת והם ינסו לשער איזה משני העצמים קל יותר . לאחר מכן הם יבדקו את השערתם בעזרת המאזניים . פעילות 4 האיור שבפעילות זו מזמן דיון על הסיבות לכך שאנחנו שוקלים . כאשר המלפפונים אינם שווים בגודלם , כיצד נדע מי קנה כמות גדולה יותר ? מצד אחד - רינה קנתה מספר מלפפונים גדול מזה שקנה דביר , ומצד אחר - המלפפונים שקנה דביר גדולים יותר . לפיכך שקילה תוכל לעזור לנו להחליט מי מהם קנה כמות גדולה יותר . כפי הנראה אחת הסיבות לכך שמחיר הירקות שאנחנו קונים נקבע לפי קילוגרם ולא לפי יחידה היא שלירקות יש גדלים שונים . אילו היינו קובעים את המחיר לירק בודד , מחירו של מלפפון קטן היה שווה למחירו של מלפפון גדול .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר