עמוד:74

מבוא לפרק לפי תכנית הלימודים של משרד החינוך מומלץ לייחד 3 שעות ללימוד הנושאים ' מדידת זמן' ו ' מדידת משקל ' . בפרק זה עוסקים במדידת משקל . במדידת משקל ( כמו במדידות אחרות - אורך , שטח ועוד ) אפשר להבחין בחמישה שלבים : א . השוואה ישירה ב . השוואה בעזרת מתווך ג . מדידה ביחידות מידה שרירותיות ד . מדידה ביחידות מידה מוסכמות ומקובלות ה . מדידה בדרך עקיפה , למשל על ידי חישוב . בשלבים א - ב עוסקים רק בהשוואת משקלים , ולכן לא מתאימות שאלות שהתשובה עליהן היא מספר , אלא שאלות שהתשובה עליהן היא תיאור יחסי - קל יותר או כבד יותר . בשלבים ג - ד מודדים משקל ביחידות מידה , והתשובה המתקבלת היא מספר וכינוי . דוגמאות : • משקלה של אבן הוא 3 כדורים לבנים ( יחידת מידה שרירותית ) . • משקלה של אבן הוא 300 גרם ( יחידת מידה מוסכמת ) . בפרק הנוכחי ; בכיתה ב ' , עוסקים בשלבים א ו – ג בלבד , מכיוון שעדיין אין לומדים את יחידות המידה המוסכמות המקובלות למשקל - גרם , קילוגרם וטונה - יחידות אלה יילמדו בכיתה ג ' . הפרק הנוכחי מורכב משני נושאים : א . השוואה של עצמים שונים במאזני כפות כדי למצוא מה כבד יותר ב . שקילה ביחידות משקל שרירותיות ) גולות , חרוזים ומהדקים ( . להשוואת עצמים ישתמשו התלמידים במאזני הכפות שהם בונים מסרגל ומחק ומשתי כוסות פלסטיק שוות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר