עמוד:69

ב . חלקי שעה ( עמודים 119 - 109 בחוברת לתלמיד ) ביחידה זו יכירו התלמידים את חלקי השעה , ילמדו לקרוא בשעון חצאי שעות ורבעי שעות ולחשב משכי זמן בפרקים של שעות שלמות או חצאי שעות . עמודים -110 109 פעילות 1 מספרים לתלמידים על אורי שנסע לבקר את סבתו , ובזמן הנסיעה התקדמו מחוגי השעון בחצי שעה . התלמידים יקדמו בחצי שעה את מחוגי השעונים שהכינו . מומלץ להציג לתלמידים את ההתקדמות הזאת גם בשעון ללא סוללות . כך יוכלו התלמידים לראות את שני המחוגים מסתובבים יחדיו . המלצה לדיון • מציגים לתלמידים שעה שלמה בשעון ושואלים : - מה תהיה השעה בעוד חצי שעה ? - מה הייתה השעה לפני חצי שעה ? מומלץ לערוך דיון דומה על השעה . 12 • מציגים לתלמידים שעה הכוללת חצי ( לדוגמה : 6 וחצי , 12 וחצי ) וחוזרים על אותן שאלות . בפעילות 3 מקשרים את השעון לשגרת החיים של התלמידים . עמוד 108 בפעילות 4 מכינים שעון מדף הקרטון המצורף לחוברת . אפשר להיעזר בשעון זה לחישובי הזמן במהלך הפרק . בפעילות 5 מתרגלים את מה שנלמד עד כה . מומלץ לקשר את החישובים למחוגי השעון ולדבר על ההתקדמות של כל מחוג בשעון מתחילת האפייה ועד סופה בכל סעיף .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר