עמוד:68

כאשר מבינים את כיו וּ ן ההתקדמות של מחוגי השעון , אפשר לדעת איזו שעה קודמת ואיזו שעה מאוחרת יותר משעה נקובה . לדוגמה : השעה אחת בצהריים מאוחרת יותר מהשעה 12 בצהריים , אף על פי שהמספר 1 קטן מהמספר , 12 מכיוון שהמספר 1 מופיע מיד אחרי המספר 12 בכיו וּ ן השעון . הכרת אופן ההתקדמות של השעון יכולה לסייע לתלמידים בחישובים של משך הזמן שעובר בין שני אירועים . חשוב להדגיש שכאשר אנחנו משתמשים בשעון ללא סוללות ומזיזים את המחוג הארוך להמחשה בכיתה , המחוג נע במהירות רבה יותר מהמהירות שבה הוא נע כאשר יש סוללות בשעון . לפיכך בפועל שעה היא זמן ארוך יותר באופן ניכר מהזמן שבו אנחנו מציגים סיבוב מלא של המחוג הארוך . המלצות לדיון - מהי שעה ? - אילו מהדברים שאתם עושים נמשכים כשעה ? ( לדוגמה : שיעור בכיתה , שנת צהריים ) - כמה שעות אתם ישנים בלילה ? - כמה שעות אתם נמצאים בבית הספר ? אם יש שעון נוסף בכיתה , אפשר לראות איזו שעה הוא מורה . גם אם עדיין אין יודעים לקרוא אותה , אפשר לציין על הלוח את מקומו של כל אחד מהמחוגים . לקראת סוף השיעור יתבוננו התלמידים שוב בשעון ויראו איזו התקדמות עשה כל מחוג . עמוד 107 בפעילות 2 מציגים שעות שלמות בשעון ומקדמים את השעון בשעות שלמות . לומדים שכדי לקדם את השעון במספר מסוים של שעות שלמות יש לסובב את המחוג הארוך מספר מתאים של סיבובים שלמים . הצעה לדיון מציגים לתלמידים שעה שלמה , למשל , 4 ושואלים : - איזו שעה תבוא אחרי השעה ? 4 - איזו שעה הייתה לפני השעה ? 4 - מה תהיה השעה בעוד שעה , בעוד שעתיים ? - מה הייתה השעה לפני שעה , לפני שלוש שעות ? אחר כך מומלץ לדון בשאלות דומות על השעה : 12 מציגים לתלמידים את השעה 12 ושואלים : - איזו שעה תבוא אחרי השעה ? 12 - איזו שעה הייתה לפני השעה ? 12 - מה תהיה השעה בעוד שעה , בעוד שעתיים ? - מה הייתה השעה לפני שעה , לפני שלוש שעות ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר