עמוד:62

פתרונות לפעילות 8 ( עמודים : ( 39 - 29 הסעיפים שבהם יש הזזה בין שתי הצורות - א , ה , ח . שימו לב : בסעיף ה יש גם שיקוף בין שתי הצורות . הסעיפים שבהם אין הזזה בין שתי הצורות : ב - חייבים להפוך את השבלונה במעבר מצורה לצורה ; יש שיקוף . ג - אי – אפשר לעבור מצורה לצורה , הצורות שונות . ד - חייבים להפוך את השבלונה במעבר מצורה לצורה ; אין שיקוף כי הצורות אינן נמצאות זו מול זו . ו - חייבים לסובב את השבלונה במעבר מצורה לצורה או להפוך את השבלונה ; יש שיקוף . ז - חייבים להפוך את השבלונה במעבר מצורה לצורה ; אין שיקוף כי הצורות אינן נמצאות זו מול זו . ט - חייבים לסובב את השבלונה במעבר מצורה לצורה . י - חייבים להפוך את השבלונה במעבר מצורה לצורה ; אין שיקוף כי הצורות אינן נמצאות זו מול זו . יא - חייבים לסובב את השבלונה במעבר מצורה לצורה . יב - חייבים לסובב את השבלונה במעבר מצורה לצורה . הערה לדיון : בדיון רצוי לציין שיש מקרים שבהם יש גם הזזה וגם שיקוף בין שתי צורות . בפעילות 9 ( עמודים 95 - 94 ) התלמידים מזהים צורות המתקבלות זו מזו בהזזה . משימה זו קשה ממשימות קודמות , משום שכאן יש לזהות מבין ארבע עד שש צורות את שתי הצורות שהתקבלו זו מזו בהזזה . לפניכם הפתרונות - צבענו את הצורות המתקבלות זו מזו בהזזה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר