עמוד:61

בפעילויות 5 ו – 6 ( עמודים 90 - 89 ) עוסקים במקרים שבהם מקצת התלמידים מתקשים לזהות בהם הזזה . בפעילות - 5 רונן , אביה ועומרי ציירו צורות בהזזה זו מזו אך באופן שהתקבלו שתי צורות ‘ זו על זו ' שיש להן נקודות משותפות . יהיו תלמידים שיחשבו בטעות שכאשר צורה אחת מכסה את האחרת אין הזזה . בפעילות - 6 בסעיפים ג ו – ד יש מסיח מקשה - צורה ‘ בין ' שתי הצורות שהתקבלו זו מזו בהזזה . יהיו תלמידים שיתקשו לראות שם הזזה . בפעילויות עד כה המסיחים המטעים להזזה היו צורות שהכיוון שלהם שונה - צורות שהתקבלו לאחר ש ' סובבנו ' את השבלונה . בפעילות 7 ( עמוד 91 ) יש גם מסיחים שבהם הצורות התקבלו לאחר ש ' הפכנו ' את השבלונה . בסעיף א - אין הזזה בין שתי הצורות , כי אי – אפשר לעבור מצורה לצורה בלי לסובב את השבלונה . בסעיף ב - אין הזזה , כי אי – אפשר להגיע מצורה לצורה בלי להפוך את השבלונה . כאן ההזדמנות לחזור שוב על נושא השיקוף . בסעיף ג - יש הזזה , כי אפשר לעבור מצורה לצורה בלי לסובב את השבלונה ובלי להפוך אותה . כעת ניתן לסכם : נסכּם : • מ ָ תי יש הזזה בּ ין שׁתּ י צורות ? כּשׁ אפ שׁ ר ָ לה סּ יע את הש בּ וסנה מוצ רָ ה ( †( וצ רָ ה בּ לי לס וֹ בב א ֶ ת הש בּ וסנה ובלי להפך וסת ָהּ . • מ ָ תי אין הזזה בּ ין שׁתּ יוצרוסת ? כּשׁ ח יּ בים ל וסבב את הש בּ וסנה וס להפ ְ ך וסת ָהּ בּמּ עבר מוצ רָ ה ( †( וצ רָ ה . בפעילות 8 התלמידים מתרגלים את הנלמד : הם מתבקשים לבדוק באילו מהמקרים יש הזזה . הפעם יש גם מסיחים של זוגות של צורות שהתקבלו בשיקוף או מצירוף של שיקוף והזזה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר