עמוד:57

א . שיקוף וסימטרייה ( חזרה והעמקה ) ( עמודים 81 - 74 בחוברת לתלמיד ) ביחידה זו חוזרים על הנושאים שיקוף וסימטרייה ) סימטרייה שיקופית ( שנלמדו בשנה שעברה ומעמיקים בהם . בשנה שעברה למדו התלמידים להיעזר במראה , בקיפול או ברשת כשהם בודקים או יוצרים שיקוף וצורות סימטריות . כאן הם ילמדו להשתמש באמצעי נוסף - היפוך השבלונה . ההתנסויות הקודמות ואלה שבפרק הנוכחי ודאי יחזקו את יכולתם הוויזואלית של התלמידים , כך שבאופן אינטואיטיבי יזהו שיקוף וצורות סימטריות . בפעילות 1 ( עמוד 74 ) התלמידים מתבקשים לשער באילו מהציורים יש שיקוף , והם יכולים להיעזר בקיפול השקף המתאים כדי לבדוק את תשובתם . רק בציורים א ו – ד יש שיקוף , ולכן רק בציורים האלה הקו המרוסק הוא קו שיקוף וניתן להדגיש אותו . גם בפעילות 2 ( עמוד 75 ) התלמידים מתבקשים לשער באיזה מהציורים יש שיקוף , והפעם הם מתבקשים לבדוק בעזרת מראה . שימו לב לסעיף ד : אמנם האגס המצויר הוא ‘ תמונת מראה' של האגס המקורי , ואולם אין כאן שיקוף , מכיוון שהוא אינו ממוקם מולו . ( יש כאן צירוף של הזזה ושיקוף . ) בפעילויות 5 - 3 ( עמודים 77 - 76 ) יש דגש על מציאת קו השיקוף . חשוב שהתלמידים יזכרו שכל נקודה על צורה ותמונתה נמצאות זו מול זו במרחק שווה מקו השיקוף . כמו כן חשוב שהם יתנסו במקרים שבהם הצורה ‘ נוגעת ' בקו השיקוף ( בנקודות שבת ) וכן ייווכחו שקו השיקוף יכול להיות בכיוונים שונים . בפעילות 6 ( עמוד 78 ) התלמידים לומדים להיעזר בהיפוך שבלונה כדי לצייר שיקוף . דוגמה : היפוך השבלונה מאפשר לצייר את ‘ תמונת המראה ‘ , והרשת מסייעת בקביעת מקומה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר