עמוד:50

ה . שטח מלבן ( עמודים 69 - 62 בחוברת לתלמיד ) ביחידה זו עוסקים במדידה בעזרת יחידת שטח מקובלת - סנטימטר רבוע . בכיתה ב ' התלמידים עדיין אינם צריכים לדעת את שמה המקובל של היחידה . במהלך הלמידה אפשר לציין שם זה לפני התלמידים , לשוחח עליו ושאול אם כבר שמעו אותו . במקום לכתוב את השם של יחידת המידה משתמשים בציור של ריבוע ששטחו סנטימטר רבוע , לדוגמה : . 4 עמוד 62 כדי להשוות בין השטחים של טבלות השוקולד משתמשים בשקף המשבצות מסוף החוברת . מניחים את שקף המשבצות על כל טבלת שוקולד ובודקים באיזו טבלה יש יותר משבצות . גם כאן רצוי לשער לפני שבודקים ומונים . לסיכום אפשר לשאול : לאיזה מצולע השטח הגדול ( הקטן ) ביותר ? לאיזה מצולע ההיקף הגדול ( הקטן ) ביותר ? עמודים -64 63 אחת המטרות של היחידה הזאת היא חישוב שטח של מלבן - המכפלה של אורכי הצלעות . בפעילות 2 הכוונה היא שהתלמידים ימצאו את השטח של כל מלבן בדרך הנוחה להם - על ידי מניית המשבצות אחת אחת , על ידי חישובים שונים או בקפיצות ( למשל , במלבן א - ( 12 , 9 , 6 , 3 ) או בעזרת תרגיל כפל . במסגרת שבתחתית עמוד 63 מזכירים כיצד כותבים תרגיל כפל מתאים למלבן כפל - נושא זה נלמד בפרק הכפל . כאן המקום להדגיש שחשוב שיחידה זו של הפרק תילמד לאחר פרק הכפל ! בפעילות 3 רצוי שהתלמידים יתאימו תרגיל כפל לכל מלבן , אם כי זהו שלב מעבר וכאן רצוי לאפשר להם לעבוד גם בדרכים אחרות . בפעילות 4 הסתרנו חלק מכל מלבן ( מפית ) כדי לאלץ את כל התלמידים לחפש את התרגיל המתאים לחישוב השטח ( מספר המשבצות הכולל במלבן ) לפי מספר המשבצות שליד כל אחת מצלעות המלבן .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר