עמוד:48

עמוד 58 גם הפעילות שבעמוד זה עוסקת בשטחים של צורות , אך הפעם הסיטואציה היא סיפורית - יש לבחור תבניות לעוגות . יחידת השטח היא הביסקוויט המצויר בחוברת , השווה בצורתו ובשטחו למידת השטח המלבנית . שימו לב : אם עוגה היא גדולה יותר , הרי ששטח התבנית שלה גדול יותר . או רִ ית רָ צת ָ ה לבחר את אחת משלו שׁ ה תּ בנ ּ וית שׁיּשׁ ל הּ כּ די לאפות את העוגה ה ַקְּ ט ַנּ ה בּ יותר . היא כּסּ תה ָ כּ ל תּ בנית בּ ביסקויטים ִ כּ די לבחר את ה תּ בנית ה מּ תאימה . שִׂ ימ וּ לב : ה ַגּ ד ֶ ל שֶׁ ל כָּ ל ביס ְ ק ְ ו ִ יט שָׁ וה ל ּגּ ד ֶ ל שֶׁ ל ה ַמַּ לב ֵ ן ה ַ י ָּ רק . איזו תּ בנית היא בּ ח רָ ה ? שוב התלמידים משתמשים פה בכיסוי כדי לקבוע לאיזו צורה יש השטח הקטן ביותר . שאלה נוספת לחקירה : אם בכל תבנית נאפתה עוגה ורוצים לקשט את היקפה בסוכריות , באיזו תבנית מספר הסוכריות לקישוט יהיה הקטן ביותר ? כאן שוב מעמתים בין היקף לשטח , הפעם סביב הסיטואציה הסיפורית . בתבנית ב אפשר לאפות את העוגה ששטחה הקטן ביותר . בתבנית ג מספר הסוכריות לקישוט יהיה הקטן ביותר , כלומר , היקפה הוא הקטן ביותר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר