עמוד:38

לסיכום פעילות 1 התלמידים לומדים : ל שׂ דה ָ ׁ ( שׁׁ וּ ( וּ תר ע שׂ ב י שׁ שטח גּ דול יותר . עמודים -44 43 בפעילויות שבעמודים אלה משווים שטחים של עוגות שוקולד . המטרה היא למצוא לאילו מהעוגות ב - ו יש שטח גדול יותר מהשטח של עוגה א . לפיכך בכל זוג משווים עוגה אחרת לשטחה של עוגה א . שלא כמו בפעילות - 1 כאן זוגות המצולעים ( העוגות ) אינם ניתנים להשוואה ישירה משום שאחד המצולעים אינו מכסה לגמרי את האחר , והתלמידים משווים את שטחיהם בדרך של גזירה והרכבה . לשם כך נעזרים בשקפים המצורפים בסוף החוברת לתלמיד . הצעה לפעילות פתיחה שואלים את התלמידים : האם עוגה ב גדולה יותר מעוגה א ? הילדים גוזרים את השקפים של העוגות ומנסים להניח אותם זה על זה , כפי שעבדו עם השקפים הירוקים בפעילות הקודמת . במהלך התנסות זו יווכחו התלמידים שאף אחת מהעוגות אינה מכסה לגמרי את האחרת . אפשר לבקש מהתלמידים להציע איך בכל זאת נוכל לדעת איזו עוגה גדולה יותר , כלומר , לאיזו עוגה יש שטח גדול יותר , וכך להגיע להצעה של גזירה והרכבה . בעמוד הבא יש דוגמה מפורטת לדרך ההשוואה של שטח עוגה ב לשטחה של עוגה א על ידי גזירה והרכבה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר