עמוד:36

בפעילות 11 אנחנו נותנים להיקף המצולע משמעות מהסביבה כדי לקרב את המושג לתלמידים : המצולע הוא חצר , וההיקף הוא אורך הדרך של נמלה המקיפה את החצר . כלומר , ההיקף הוא סכום אורכי הצלעות של המצולע . כאן המקום לחזור על המושגים שנלמדו בכיתה א ' - מצולע , צלע , קדקוד , היקף - וכן על שמות המצולעים - משולש , מרובע , מחומש , משושה . אנחנו מניחים שחזרה כזו נעשתה במהלך לימוד הפרק “ גופים " , וחשוב שהיא תיעשה בעקביות גם בהמשך הוראת פרק זה . בפעילות 12 מחשבים היקפים של מצולעים . עוסקים כאן במצולעים שכל הצלעות שלהם שוות באורכן , כלומר : כדי למצוא את היקף המצולע די למדוד את האורך של צלע אחת ולמנות את הצלעות במצולע . ייתכן שעובדה זו לא תהיה מובנת מאליה לכל תלמיד , וכדאי לתת לכל אחד מהתלמידים להגיע לידי הבנה זו בקצב שלו . לסיכום הפעילות מומלץ לדון על כך ולדבר על התרגיל המתאים לחישוב ההיקף ( תרגיל כפל ) . בפעילות זו יש הזדמנות לחזור ולהזכיר שלמצולע א קוראים גם ריבוע ולשוחח על תכונותיו ( 4 צלעות שוות , 4 זוויות ישרות ) . אפשר גם לשאול : מהם שמות המצולעים האחרים ? ( ב - משולש , ג - משושה , ד - מע וּשׂ ר - התלמידים לא למדו את השם מעו שׂ ר , ואולם אפשר להכיר להם שם זה ולשאול כמה קדקודים יש לו . ) עמוד 39 בּ דקו את עצמכם מומלץ לבדוק איך פתרו התלמידים את הפעילויות שבעמוד זה : • האם הם יודעים להמיר סנטימטרים במטרים ולהפך ? • האם הם יודעים למדוד היקף של מצולע ? • האם המושגים סנטימטר , מטר והיקף ברורים להם ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר