עמוד:35

עמוד 35 בפעילות 7 התלמידים מתבקשים להקיף את המגדלים הגבוהים ממטר . חשוב שהתלמידים יבינו שהלבנים מצוירות בהקטנה . כדי להיווכח שהם אכן מבינים זאת אפשר לשאול אותם : מה בערך גובהו של הכלבלב שבתמונה ? ( 40 ס " מ , כי גובהו בערך כגובה הקובייה שהוא עומד לידה . לתלמידים הזקוקים לכך אפשר להציע לכתוב תרגיל המייצג את גובה המגדל . לדוגמה , מגדל א : 1 מטר = 100 ס “ מ = 50 ס “ מ + 50 ס “ מ משימת אתגר : לאחר שהקיפו התלמידים את המגדלים הגבוהים ממטר - ב ו – ה - אפשר לשאול : מהו גובהו של כל אחד מהמגדלים האלה ? התשובה : מטר אחד ו – ס “ מ . אפשר לשאול גם על גובהו של כל אחד מהמגדלים האחרים : בכמה סנטימטרים המגדל נמוך ממטר אחד ? ( גובהו של מגדל א הוא מטר אחד בדיוק . ) משימה נוספת : הציעו איך אפשר לבנות מהקוביות מגדל שגובהו 2 מטרים בדיוק . עמוד 36 מטרת הפעילויות בעמוד זה לחדד את ההבחנה בין שתי יחידות המידה המשמשות למדידת אורך שהכירו התלמידים עד כה - הסנטימטר והמטר - ואת הקשר ביניהן . בפעילות 10 עוסקים בתפיסת האורך של הסנטימטר לעומת המטר . מומלץ לדון בסעיף אחד או שניים בפורום קבוצתי או כיתתי . למשל , בסעיף א אפשר לשאול : מה יותר הגיוני - שביל שאורכו 11 סנטימטרים או שביל שאורכו 11 מטרים ? אפשר לסרטט על הלוח קטע שאורכו 11 ס " מ כדי להמחיש זאת . בסעיפים ז - ח על התלמידים להמציא דבר שאורכו מטרים שלמים ודבר שאורכו סנטימטרים שלמים . אפשר שיכינו חידות כאלה לחבריהם . עמודים -38 37 בשני עמודים אלה חוזרים על המושג היקף של מצולע , שכבר נלמד בפרק “ מצולעים " בכיתה א ' , וכן עוסקים במדידת היקפים של מצולעים ובחישובי היקפים . ביחידה הבאה מתחילים ללמד את הנושא שטח , ובמהלך לימוד השטח מעמתים את השטח עם המושג היקף . חשוב לעסוק בהיקף של מצולע ובשטח של מצולע במקביל זה לזה ולעמוד על ההבדל המהותי ביניהם , משום שאלה נושאים מופשטים ולעתים התלמידים מבלבלים בין שני המושגים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר