עמוד:32

א . מדידת אורך ( עמודים 38 - 30 בחוברת לתלמיד ) ביחידת לימוד זו עוסקים בשתי יחידות מידה - סנטימטר ומטר . מדידה בסנטימטרים נלמדה בפרק “ מדידת אורך “ בכיתה א ‘ , וכאן נלמדת יחידת מידה חדשה - מטר . עמודים -32 30 בפעילויות שבעמודים האלה משתמשים בסרגל למדידת אורכים שטבעי למדוד אותם בסנטימטרים . חשוב לציין שבשלב הזה יש תלמידים שעדיין אין להם הרגלי מדידה נכונים וזה הזמן להזכיר להם איך מודדים . באיור שבראש עמוד 30 יש הדגמה של אופן מדידת אורכו של קרון בעזרת סרגל ומומלץ לשוחח על כך בכיתה : איך מודדים אורך בעזרת סרגל ? מניחים את הסרגל בקצה אחד של החפץ הנמדד וצמוד לאורכו החל ב – 0 ובודקים מה הסרגל מראה בקצהו האחר של החפץ . בפעילויות שבעמודים אלה כדאי לעבור בין תלמידי הכיתה , לוודא שכולם מודדים בדרך נכונה ואם יש צורך - לתת להם פעילויות נוספות של מדידה . הצעה לדיון פתיחה התבוננו ברכבת המצוירת . • מה אורך הקרון שהסרגל מוצמד אליו ? איך אנחנו יודעים ? • על מה צריך להקפיד כשמודדים בסרגל ? • איך רואים את תוצאת המדידה על הסרגל ? • איך כותבים את תוצאת המדידה ( מספר וכינוי : 5 סנטימטרים או בקיצור 5 ס " מ ) בפעילות 1 התלמידים מודדים עצמים המצוירים בחוברת . חשוב להדגיש שתוצאת מדידה של צורה היא גודל המצוין באמצעות שני מרכיבים : האחד הוא יחידת המידה והאחר - מספר המציין את מספר יחידות המידה . בפרק זה התלמידים אינם צריכים להכיר את שם יחידת השטח , ולכן תוצאת המדידה שלהם היא מספר וציור ( או מילים ) המתארים את יחידת המידה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר