עמוד:30

מבוא לפרק פרק זה עוסק במדידת אורך ובמדידת שטח . לפי תכנית הלימודים יש לייחד לנושאים אלה 9 שעות לפחות . הנושא מדידת אורך הוא המשך לפרק בשם זה שנלמד בכיתה א . בפרק הנוכחי מבססים את הנלמד בכיתה א ' ומכירים יחידת אורך חדשה - המטר . הנושא שטח ומדידתו הוא נושא חדש לתלמידים . הם לומדים מהו שטח של צורה , ויש בפרק פעילויות העוסקות בעימות בין המושג שטח של צורה ובין המושג היקף של צורה . השטח של צורה הוא ה פּ נים שלה ( או חלק המישור התחום בתוך הצורה ) וגודלו נמדד ביחידות שטח , ואילו ההיקף הוא קו המתאר של הצורה וגודלו נמדד ביחידות אורך . חשוב מאוד שלפני העיסוק במדידה עצמה יבינו התלמידים שהשטח הוא כל החלק הפנימי של הצורה . כדי להמחיש רעיון זה השטח מוצג כשדה מרעה לחיות . בדרך זו המושג המופשט ‘ שטח ‘ מקבל משמעות קונקרטית . כאשר לשטח יש משמעות מוחשית , יש טעם לשאול : איזה שטח גדול יותר ? כלומר : איזה שדה גדול יותר ? באיזה שדה יש יותר אוכל ( עשב ) לכבשה ? גם ההיקף מוצג כבעל משמעות מוחשית - אורך הגדר סביב השדה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר