עמוד:27

ו . חידות גופים ( עמודים 26 - 25 בחוברת לתלמיד ) מטרת הפעילויות סיכום הנושאים שנלמדו במהלך הפרק : - זיהוי ושיום של גופים - שימוש בתכונות אחדות של הגופים עמודים -26 25 פעילויות 1 ו –2 בחידות אלה מוצגת לפני התלמידים תכונה מסוימת של גוף , והם צריכים לזהות איזה גוף יכול להתאים לתכונה זו . לאחר זיהוי הגוף התלמידים מתבקשים לנתח אותו מבחינה כמותית — כמה צלעות , קדקודים ופאות יש לו ( אם יש לו בכלל ) . שימו לב : לכל תיאור בסעיפים אלה יכולים להתאים כמה גופים . לכן ייתכן שתלמידים שונים יציעו תשובות שונות הן בשם הגוף והן בניתוח של מרכיביו . אחרי כל פעילות מומלץ לדון עם התלמידים על הגופים שהם הציעו לכל חידה . אפשר לשאול אותם : במה כל הגופים המתאימים לאותה חידה דומים , ובמה הם שונים ? כאן כדאי לבקש מהתלמידים לתאר את התכונות הדומות והשונות במונחים שנלמדו במהלך הפרק . פעילות 3 כאן שוב חוזרים לציור שבעמודים 7 - 6 ומבקשים מהתלמידים לספר סיפור על הציור . כעת , אחרי לימוד הנושא , יתבססו הסיפורים של התלמידים על התכונות של הגופים המצוירים . התלמידים יתייחסו לסוגים שונים של הגופים , למרכיביהם ועוד . מומלץ לבקש מהתלמידים לכתוב את הסיפור שלהם , להשמיע אותו בכיתה או להכין ספרון שבו ייכתבו הסיפורים . פעילות 4 המציאות , כידוע , שונה מאוד מהמתמטיקה ה " טהורה " . אך אפשר למצוא בסביבה מבנים , פסלים ודברים אחרים המזכירים באופן כזה או אחר את הגופים הגאומטריים שעסקו בהם התלמידים בפרק זה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר