עמוד:25

פעילות 15 כאן התלמידים שוב משווים בין שני גופים , אך הפעם על סמך ניתוח של סוג המרכיבים השונים וכמ וּ תם . הדמיון בין פירמידה משושה לבין תיבה הוא בכך שלשתיהן יש צלעות , פאות וקדקודים . השוני הוא במספרם של המרכיבים האלה ולפעמים בצורתם הגאומטרית : כל הפאות של תיבה הן מלבנים , ואילו הפאות של פירמידה משושה הן משולשים ומשושה . הצעה לפעילות נוספת אפשר להציע לתלמידים לבחור שני גופים , למצוא את תמונותיהם בדף תמונות הגופים שבסוף החוברת ולסכם את תכונותיהם במחברת כמו שעשו בפעילות . 15 פעילות 16 כאן לראשונה התלמידים צריכים לזהות את הגוף לפי התיאור המילולי שלו ( למעשה — לפי הגדרה מילולית של תכונה מסוימת ) . פעולה זו קשה באופן אובייקטיבי , אך חשובה מאוד להתפתחות התובנה הגאומטרית של התלמידים . לכן אנחנו מבקשים תחילה לזהות גוף לפי תכונה בולטת מאוד — יש רק קדקוד אחד . ברור שמתוך אוסף הגופים רק חרוטים מתאימים לתיאור זה . תלמידים אחדים עלולים לטעות ולומר שגם פירמידה מתאימה לתיאור זה . יש להדגיש כי לפירמידה יש יותר מקדקוד אחד . פעילות 17 גם בפעילות זו התלמידים מתבקשים לזהות גופים המתאימים לתיאור מילולי — מספר זוגי של קדקודים . הגופים המתאימים הם כל התיבות ( כולל קובייה ) ופירמידה משולשת . לתיאור זה מתאימים גם גלילים וכדור , מכיוון שמספר הקדקודים בכל אחד מהם הוא , 0 ואפס הוא מספר זוגי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר