עמוד:13

ב . מצולעים - חזרה ( עמודים 9 - 8 בחוברת לתלמיד ) מטרות הפעילויות - תזכורת על מושגים א . צורות מישוריות : מצולע , משולש , מרובע , ריבוע , מלבן ועיגול ב . מרכיבי המצולעים : צלע וקדקוד פעילויות פתיחה א . משחק — זהו את הצורה אבזרים : כרטיסי צורות ( עמ ' 88 - 87 במדריך זה ) שימו לב : בכרטיסים יש צורות שאינן מצולעים ויש עיגולים . במהלך המשחק חשוב להשתמש בצורות אלה כמסיחים . מהלך המשחק : המורה מחלקת את הכיתה לכמה קבוצות , וכל קבוצה אחראית לצורה מסוימת . המורה מראה לכל הכיתה כרטיס שבו צורה כלשהי . הקבוצה האחראית לצורה זו מצביעה ומקבלת את הכרטיס . קבוצה שאספה את מספר הכרטיסים הרב ביותר — זוכה . לדוגמה : המורה מחלקת את הכיתה ל 4 קבוצות : משולשים , מחומשים , מרובעים ומלבנים . כאשר המורה מציגה כרטיס שבו מלבן , שתי קבוצות ( " מלבנים " ו " מרובעים " ) יכולות לזכות בכרטיס זה . אפשר לסכם מראש שהקבוצה שמצביעה ראשונה זוכה בכרטיס , ואם שתי קבוצות מצביעות בו בזמן , שתיהן מקבלות כרטיס כזה . ( לכן יש צורך בכמה אוספים של כרטיסים . ) בהתאם ליכולתם של התלמידים אפשר לחלק אותם לקבוצות שונות , למשל כך : • משולשים , עיגולים , מרובעים , מחומשים ( כאן אין שום צורה הנכללת בשתי קבוצות ) . • משולשים , מחומשים , מרובעים , מלבנים ( מלבן נכלל בשתי קבוצות — " מלבנים" ו " מרובעים " ) . • ריבועים , מלבנים , משולשים , מחומשים ( ריבוע נכלל ב " ריבועים " וב " מלבנים " ) . • עיגולים , מצולעים , משולשים , ריבועים ( משולש וריבוע נכללים גם ב " מצולעים " ) . • מצולעים , מרובעים , מלבנים , ריבועים ( ריבוע נכלל גם בכל שאר הקבוצות , מלבן נכלל גם ב " מרובעים " , ומרובע — ב " מצולעים " ) . חלוקה זו קשה למדיי ומתאימה לתלמידים ברמה גבוהה מאוד . במהלך משחקים אלה מומלץ לערוך דיונים על שיוך צורות לקבוצות שונות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר