עמוד:3

מבוא למדריך סדרת הגאומטרייה החדשה של מטח נכתבה בהתאם לדרישות תכנית הלימודים של משרד החינוך ולדגשים שבה , שעיקריהם מובאים כאן . הדגשים העיקריים בלימודי הגאומטרייה הם אלה : • פיתוח תפיסה חזותית במישור ובמרחב • פיתוח דרכי חשיבה . הגאומטרייה היא מקצוע בעל מבנה משלו הכולל דרכי חשיבה וחקירה ייחודיות , והיא נלמדת כחלק מהתרבות האנושית . בהוראת הגאומטרייה יש להתמקד בכמה מטרות : • פיתוח כשרים גאומטריים • פיתוח יכולת חקירת צורות גאומטריות ותכונותיהן • עידוד יצירת דימויים חזותיים עשירים של מושגים גאומטריים • פיתוח יכולת הזיהוי של קשרים לוגיים בין העובדות הגאומטריות • טיפוח חקירת הקשר בין הצורות הנלמדות לבין העצמים והתופעות שבסביבה . דרכי ההוראה להשגת המטרות : למידת המושגים תיעשה באמצעות שימוש באבזרים מוחשיים או בתוכנות מחשב גאומטריות , במקום ההצגה הפורמלית או לפניה . חשוב לשים דגש על פעילות של התלמידים בסביבה העשירה במודלים של מושגים גאומטריים או בעצמים ובתופעות המדגימים את הנושא הנלמד . הפעילויות של התלמידים בעצמים המוחשיים ובייצוגים הממוחשבים והרפלקציה עליהן מביאות להפנמה של המושגים הגאומטריים . בדרך זו מתפתחים כשרים גאומטריים , כמו למשל : היכולת לדמיין שינויים שיכולים לקרות בצורה בעקבות ביצוע טרנספורמציה כלשהי , בלי לבצע אותה בפועל , חשיבה לוגית והבנת המבנה הגאומטרי של הסביבה . מומלץ להשתמש גם במסמך " ציוני דרך לנושאים מתכנית הלימודים בליווי דוגמאות" המבאר ומפרט את תכנית הלימודים : _ http : // cms . education . gov . il / EducationCMS / Units / Tochniyot _ Limudim / Math Yesodi / TzyuneiDerech

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר