עמוד:64

בפעילות 8 ) עמוד 120 ( משתמשים במדבקות ומשלימים את התמונות לתמונות סימטריות . הפעילות אינה פעילות קלה : יש למצוא את קו הסימטרייה , לדמיין כיצד ייראה הציור הסימטרי ולאחר מכן לבחור מדבקה ולמקם אותה במקום המתאים . בחירת המדבקה אינה קלה , משום ששתי הצורות האלה אינן סימטרית ואחת מהן היא תמונת ראי של האחרת : לאחר הפעילות אפשר לבקש מהתלמידים ליצור תמונות סימטריות נוספות בעזרת המדבקות שנשארו . בפעילות 9 ) עמודים 122 - 121 ( יוצרים תמונות סימטריות בעזרת רשת משבצות . התלמידים מתבקשים לצבוע את התמונה כך שתתקבל צורה סימטרית שהקו האדום הוא קו השיקוף שלה . ) מכיוון שצבע אינו תכונה מתמטית , למעשה אין זו טעות אם ישלימו את הציור בצבע אחר . ( בפעילות הזאת אפשר להמשיך ולצבוע בדרכים רבות ובלבד שהתמונה תהיה סימטרית . למשל בסעיף ג הפתרון הפשוט יהיה כזה : ג | ואולם אפשר להמשיך ולצבוע , למשל כך : ג | סעיפים ה - ו מסומנים כ ' אתגר ' , משום שאי – אפשר ליצור צורה סימטרית אם אין משלימים את הציור משני צדי קו הסימטרייה . עמודים -124 123 בּ דק וּ את עצמכם עמודים אלה משמשים הכנה למבדק . כעת , לאחר שהתנסו התלמידים בזיהוי וביצירה של צורות סימטריות , מומלץ שהם ינסו לענות על המשימות בלי לקפל וללא מראה ורק לאחר מכן יבדקו את תשובותיהם ויתקנו אם יש צורך .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר