עמוד:55

א . שיקוף ( עמודים 112 - 94 בחוברת לתלמיד ) בפעילויות 1 ו – 2 ) עמודים 95 - 94 ( מתחילים בהצגת השיקוף באמצעות שתי כפות ידיים . כאשר פורסים שתי כפות ידיים , אפשר לראות בעזרת מראה שכל כף יד היא כמו השיקוף של כף היד האחרת . לפיכך כאשר מבצעים את אותן התנועות באותן האצבעות בשתי כפות הידיים , מתנסים באופן אינטואיטיבי בשיקוף . בפעילות 3 ) עמוד 96 ( התלמידים מניחים את המראה בניצב לדף ובודקים מה אפשר לראות בכל אחד מצדדיה . כדאי לעודד את התלמידים להזיז את המראה למקומות שונים ולבקש מהם לספר מה הם רואים , אף שיש להניח שהתלמידים יתקשו לתאר באופן מדויק את מה שעשו וראו . נוסף על כך מומלץ להיעזר בשאלות המוצגות בדיון שבתחתית העמוד . בפעילות 4 ) עמוד 97 ( צריך להיעזר במראה כדי לנסות ליצור את הציור שבמסגרת מהצורה שבצד ימין . בדרך של נסייה וטעייה ימצאו התלמידים שאפשר ליצור את הציורים שבמסגרות בסעיפים א , ד , ה , ז ו – ט , ואי – אפשר ליצור את הציורים שבמסגרות בסעיפים ב , ג , ו ו – ח . במקרים שאפשר ליצור את הציורים שבמסגרות - אפשר לבקש מהתלמידים למצוא באיזה צד של הציור ובאיזה מרחק ממנו עליהם להניח את המראה כדי לקבל את הציור שבמסגרת באופן מדויק . ) למעשה הציורים שאפשר ליצור בעזרת מראה הם ציורים סימטריים - בנושא זה נעסוק בהמשך הפרק . ( שימו לב : בסעיף ג הציור שבמסגרת אינו יכול להתקבל , כי כפות הרגליים ‘ מוזזות ' זו מזו . ג |

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר