עמוד:58

פעילויות 12 - 11 ) עמודים 107 - 106 ( מתמקדות במצולעים . אף שהתלמידים עדיין אינם מכירים את המושג ‘ סימטרייה ' , ברוב המקרים מבקשים מהם למעשה ליצור מצולע סימטרי משיקוף של מצולע אחר כלשהו ) פרט לפעילות 11 א שבה הצורה המתקבלת אינה מצולע ( . פעילויות אלה הן גם הזדמנות לחזור על זיהוי מצולעים שונים בשמותיהם . בפעילות 11 ) עמוד 106 ( יתקבל המצולע המבוקש אם נניח את המראה על אחת מצלעות המצולע הנתון ) או בקדקוד בסעיף א ( : ד ֻ ג ְ מ ָ ה שימו לב לשאלה שבתחתית עמוד : 106 ממשולש ישר – זווית אי – אפשר לקבל מלבן על ידי שיקוף . הנטייה היא לחשוב שהאלכסון במלבן הוא קו סימטרייה , אך אין זה נכון . מכיוון שעדיין לא נלמד מושג הסימטרייה , אין צורך להרחיב בנושא מעבר להתנסות בפעילות . בסיום פעילות , 11 בעמוד , 106 מופיע לראשונה המושג שיקוף : הצ וּרָ ה שׁ ר וֹ אים בּ מ רְ אה היא שׁ ק וּ ף שׁ ל הצ וּרָ ה המצי רֶ ת . בפעילות 12 ) עמוד 107 ( יש מקרים שבהם המצולע המבוקש יתקבל , אם נניח את המראה ‘ בתוך ' המצולע הנתון ונתבונן בתמונה המתקבלת מכיוון אחד של המראה . למשל , בסעיף ג צריך להניח את המראה על הצורה כך : בפעילויות 16 - 13 ) עמודים 109 - 108 ( התלמידים מתנסים בשיקוף של אותיות ומספרים . בפעילויות 13 ו – 15 מומלץ לבקש מהתלמידים לשער כיצד ייראה השיקוף ורק אחר כך לבדוק את התשובה בעזרת המראה ולתקן אם צריך . לאחר פעילות 13 אפשר לדון : אילו אותיות או ספרות או סימנים השתנו בעקבות השיקוף ואילו לא ? ) הספרה 8 והסימן + לא השתנו . (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר