עמוד:54

דוגמה ) כאשר המראה מונחת על הדגל ( : ביחידה השנייה - סימטרייה ) עמודים - ) 124 - 113 עוסקים בצורות שיש להן סימטרייה שיקופית ובמציאת קווי סימטרייה . ביחידה משתמשים הן בקיפולי נייר והן במראה . לצורה יש סימטרייה שיקופית אם קיים שיקוף שבו הצורה מועתקת על עצמה . קו השיקוף במקרה הזה נקרא קו סימטרייה . גם הגדרה זו קשה לרוב התלמידים הצעירים ולכן מוצגת גם כאן הגדרה אופרטיבית לא פורמלית של סימטרייה : התלמידים לומדים כיצד לבדוק אם צורה המסורטטת על נייר היא סימטרית על ידי קיפול הנייר או בעזרת מראה . אם אפ שׁ ר לק פּ ל צ וּרָ ה כּךְ שׁ חלק אחד שׁ לה יכסה בּ די וּ ק את החלק האחר , הצ וּרָ ה היא צ וּרָ ה סימט רִ ית . לקו הק פּוּ ל ק וֹרְ אים קו הסימט רִ יה . שימו לב : לצורה יכולים להיות כמה קווי סימטרייה . בּ צ וּרָ ה סימט רִ ית - כּשׁ מניחים את המ רְ אה על קו הסימט רִ יה , ר וֹ אים את א וֹ תה הצ וּרָ ה . נוסף על השימוש במראה ובקיפולי נייר התלמידים לומדים שקל ליצור תמונות סימטריות כשנעזרים ברקעים שונים ) משבצות , משולשים ( . הפרק מל וּ וה בתמונות של השתקפויות במים ) המים משמשים מעין מראה ( ובציורים ותמונות של עצמים מהטבע או של מבנים ויצירות שהם מעשי אדם שיש בהם מרכיבים סימטריים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר