עמוד:52

מבוא לפרק לפי תכנית הלימודים של משרד החינוך ניתן לעסוק בנושא שיקוף בכיתה א ' או בכיתה ב ' . מומלץ לייחד לנושא 6 שיעורים לפחות . בסדרה זו בחרנו לעסוק בכיתה א ' בנושא שיקוף ובכיתה ב ' בנושא הזזה ) ובהעמקה בנושא ‘ שיקוף ' ( . בכיתה ג ' יעסקו התלמידים בטרנספורמציה נוספת - הסיבוב . הפרק ‘ שיקוף וסימטרייה ' מחולק לשתי יחידות : ביחידה הראשונה - שיקוף ) עמודים - ) 112 - 94 יש פעילויות המזמנות ‘ התיידדות ' עם המראה ומוצגת הגדרה לא פורמלית של שיקוף . השיקוף הוא העתקה של המישור המוגדרת בעזרת ישר במישור , כך שכל נקודה במישור מועתקת אל ‘ תמונת הראי ' שלה ביחס לישר . הישר נקרא קו שיקוף . דוגמאות : בהוראת המושג לתלמידים צעירים לא נשתמש בהגדרה פורמלית , אלא ניעזר במראה כדי לפתח את יכולתם של התלמידים לזהות שיקוף או ליצור שיקוף . ההתנסויות שבהן התלמידים מתנסים ביחידה זו הן מגוונות : - התלמידים מניחים את המראה במקומות שונים על ) או ליד ( תמונה ובודקים איזו תמונה חדשה מתקבלת . - התלמידים מתבקשים לחפש היכן צריך להניח את המראה כדי לקבל תמונה מסוימת . - התלמידים מתבקשים לשער איזו תמונה תתקבל אם יניחו את המראה במקום מסוים . חשוב להדגיש לפני התלמידים שלעתים נוח לסובב את החוברת כדי להצליח לראות את התמונה המשתקפת במראה מכיוון מסוים . בדרך כלל קשה לתאר במילים את מה שרואים במראה , מאיזה כיוון מסתכלים וכדומה . לפיכך בכיתות שיש אפשרות להקרין את העמוד ולהשתמש ביישומון שיש בו מראה - מומלץ לעשות זאת .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר