עמוד:39

משתמשים בשקף למיון זוויות - ישרות או לא ישרות : בתחילה ממיינים כל זווית בנפרד ) עמוד , ) 73 אחר כך ממיינים זוויות במצולעים ) עמוד , ) 74 ולאחר מכן יש גם פעילות אתגר של זוויות ישרות באותיות ) עמוד , 75 פעילות . ) 5 לסיום עוברים לזוויות בסביבה ) עמודים , 76 - 75 פעילויות 6 ו – . ) 7 ביחידה הבאה מגדירים את המלבן ואת הריבוע , והגדרתם מבוססת על הזווית הישרה . עמודים -76 74 פעילות 4 התשובות לשאלות : במרובעים ג , ד , ה , ח אין שום זווית ישרה . במרובעים א , ט יש רק זווית ישרה אחת . במרובע ז יש רק שתי זווית ישרות . אין שום מרובע שבו בדיוק שלוש זווית ישרות . במרובעים ב , ו יש ארבע זוויות ישרות . חשוב לשים לב לשאלה הרביעית : באילו מהמרובעים יש בדיוק שלוש זוויות ישרות ? תלמידים מצפים שכאשר מנסחים כך את השאלה , בוודאי יש לפחות מרובע אחד מתאים . ואולם במקרה זה מרובע כזה כלל לא ייתכן . התלמידים צריכים להתרגל אפוא גם למצב שבו תשובה לגיטימית לשאלה היא אין שום מרובע מתאים . פעילות 6 בפעילות הגופנית התלמידים יוצרים זווית ישרה על ידי תנוחות של גופם . גם אם הזווית הנוצרת איננה ישרה ממש , עצם הפעילות עוזרת בהטמעה של המושג . פעילות 8 א . בשבלונה יש שלושה מרובעים שאין להם זוויות ישרות : ב . בשבלונה יש מרובע אחד שיש לו בדיוק שתי זוויות ישרות :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר