עמוד:36

עמודים -67 66 בפעילויות שבעמודים אלה עוסקים בהיקפים של מצולעים : בפעילויות 6 - 4 מודדים היקפים של מצולעים נתונים , ובפעילות 7 מסרטטים מצולעים על רשת משולשים שווי – צלעות שאורך הצלע שלהם 1 ס " מ ומודדים ומחשבים את היקפם . הצעות לפעילויות נוספות : . 1 בסוף הספר , עמודים , 132 - 127 יש דפי רשתות שונים . מומלץ להשתמש בהם לפעילויות נוספות הדומות לפעילויות . 7 רצוי לעשות זאת גם בהמשך שנת הלימודים . . 2 מדידת היקפים של מצולעים מהאוסף ) למעט המשולש שמספרו . ) 1 אפשר לפתוח בהשערה : לאיזה מצולע לדעתכם יש היקף גדול יותר , למצולע ... או למצולע ... ? מדדו ובדקו . עמוד 68 יש להנחות את התלמידים למדוד תחילה בסרגל את האורך של כל צלע ולרשום אותו . לפני שיחשבו התלמידים את ההיקפים של המצולעים מומלץ שינסו להפעיל שיקולים הגיוניים כדי לקבוע לאיזה מצולע היקף גדול יותר . אפשר לבקש מהתלמידים לנמק את תשובתם . לדוגמה , בסעיף א : למשולש 1 יש שלוש צלעות שוות שאורך כל אחת מהן 3 ס " מ , ולמשולש 2 יש שתי צלעות שאורך כל אחת מהן 3 ס " מ , ואילו אורך הצלע השלישית הוא 4 ס " מ . לפיכך למשולש 2 יש היקף גדול יותר . עמוד 69 לסיכום פעילויות 10 - 9 אפשר לשאול את הלתלמידים : כשמצמידים שני מצולעים , ההיקף של המצולע המורכב קטן מסכום ההיקפים . מדוע ? התשובה : כאשר מצמידים שני מצולעים לאורך צלע שלהם , הרי שקו החיבור כבר אינו שייך להיקף המצולע המורכב , ולכן מתקבל היקף שהוא קטן מסכום ההיקפים של שני המצולעים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר