עמוד:33

עמוד 62 בפעילות זו התלמידים מתבקשים לצייר מרובעים שונים על רשת נקודות . הכוונה היא שקדקודי המרובע יהיו על נקודות הרשת . לעתים יש קושי בפעילות מסוג זה : התלמידים מתקשים להתעלם מנקודות הרשת “ המיותרות " הנמצאות על הצלעות ושאינן קדקודים ואף קשה להם לזהות את הצלע השלמה . לפיכך מומלץ לעשות פעילויות משותפות כאלה בכיתה : לשוחח עם התלמידים על מצולע מסורטט ולזהות בו את הצלעות ואת הקדקודים . בהוראה לפעילות כתוב : ציירו כאן מרובעים שונים . הכוונה היא למרובעים שאינם חופפים , ואולם מובן שתלמידים בגיל הזה אינם מכירים את המושג ' חפיפה ' ואינם בהכרח מזהים מצולעים חופפים . אם תלמיד צייר שני מרובעים חופפים , אפשר לשאול אותו אם הם נראים לו שונים ; אם לא יצליח להבחין שהמרובעים אינם שונים - לא כדאי להתעקש על כך בשלב זה של הלמידה . בסוף החוברת מצורפים דפי רשתות נוספים ואפשר להשתמש בהם לפעילויות נוספות מסוג זה במהלך הוראת הפרק הזה וגם בהמשך שנת הלימודים . עמוד 63 פעילות : 20 קיפולי נייר קיפולי נייר הם דרך מצוינת להבנת נושאים בגאומטרייה . לפעילות זו כדאי להשיג דפי נייר עגולים . פעילות פתיחה : קחו דף נייר עגול וסמנו עליו קו ישר בלי להשתמש בסרגל . הכוונה היא שהתלמידים יקפלו את הדף ליצירת הקו . בהמשך מבקשים מהתלמידים ליצור מצולע כרצונם על ידי קיפולים בלבד . מצולע שנוצר בדרך זו מדגיש את מהותו כחלק המישור התחום בקווים ישרים . התלמידים יכולים להציג את המצולע כשהוא מקופל או לפתוח את הקיפולים ולגזור כך שיתקבל מצולע . הנה תצלומים של עבודות ילדים :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר