עמוד:30

פעילויות פתיחה : הכרת אוסף המצולעים . 1 כל תלמיד מנסה ליצור תמונה מעניינת מהמצולעים שבאוסף . . 2 פעילות בזוגות : אחד מבני הזוג ממיין לקבוצות את המצולעים שבאוסף , והאחר מנסה לנחש לפי מה מיין חברו . . 3 פעילות בזוגות : אחד מבני הזוג עוצם את עיניו , והאחר נותן לו מצולע ומבקש ממנו לזהות במישוש כמה צלעות ) או כמה קדקודים ( יש למצולע . ח ִ ידות בפרק מפוזרות חידות הרכבה . בכל חידה נתונים כמה מצולעים מאוסף המצולעים וכמה סרטוטים של מצולעים המורכבים מהם . התלמידים צריכים למצוא כיצד כל מצולע מורכב מהמצולעים הנתונים . בעמוד 55 נתונים שני משולשים ישרי – זווית חופפים שאורכי צלעויהם 3 ס " מ , 4 ס " מ ו – 5 ס "מ ) משולש 3 באוסף המצולעים ( ואפשר להרכיב מהם צורות מגוונות : שני משולשים שווי – שוקיים , מלבן , דלתון ושתי מקביליות . שימו לב שלהרכבת המשולשים נדרש להפוך את אחד המשולשים ישרי – הזווית . בדוגמה מוצגת הדרך שבה התלמידים מסמנים את ההרכבה בתוך הסרטוט . אתגר : לסיום כל חידה אפשר לאתגר את התלמידים ולשאול אותם אם אפשר להרכיב מהצורות הנתונות עוד מצולע שאינו מצויר כאן . בעמוד 55 הפתרון לאתגר : משני המשולשים הנתונים אפשר לבנות עוד מקבילית באופן כזה : עמודים -57 56 פעילות 5 המטרה של פעילות זו היא לעודד שיחה בין התלמידים שבה ישתמשו במונחים שנלמדו עד כה : מצולע , צלעות , קדקודים . הכוונה היא שמצולע ג הוא יוצא דופן - רק לו יש 6 צלעות ו –6 קדקודים . למצולעים האחרים יש 5 צלעות ו – 5 קדקודים . מובן שתשובה אחרת של תלמידים למצולע שהוא יוצא דופן תיחשב אף היא נכונה , בתנאי שהנימוק שלהם יתאים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר