עמוד:29

ב . שמות המצולעים ( עמודים 63 - 53 בחוברת לתלמיד ) עמוד 53 פעילות 1 בפעילות זו אנחנו מנסים להתחבר לידע קודם של התלמידים על משולשים מהגן ומחיי היום – יום . פעילות 2 לסיכום כל סעיף בפעילות 2 אפשר ליצור בכיתה אוסף של כל המצולעים השונים שבנו התלמידים . לדוגמה , בסעיף א אפשר להראות את המשולש שבנה דני , לשאול מי בנה משולש אחר ולדון איך נבדוק שאכן זה משולש אחר ) אפשר לנסות להניח משולש אחד על האחר בתוך כדי סיבוב והיפוך ( . בדרך זו אפשר להמשיך ולראות כמה משולשים שונים שכל הצלעות שלהם שוות אפשר לבנות מהרצועות . עמוד 54 פעילות 3 בפעילות זו התלמידים צריכים לזהות משולשים - גם משולשים המצוירים לא בצורה הסטריאוטיפית : בדרך כלל התלמידים רגילים לזהות משולש שווה – שוקיים ש " עומד " על בסיס . כאשר מוצגים לפניהם משולשים שוני – צלעות או בעלי זווית חדה מאוד או משולשים המונחים כשהבסיס “ לא מאוזן " - מתעוררים לפעמים קשיים בזיהויים כמשולשים . עמוד 55 בעמוד זה התלמידים משתמשים לראשונה באוסף המצולעים ממארז האבזרים . להכרת המצולעים שבאוסף אפשר לעשות עם התלמידים פעילות מקדימה . בעמוד הבא מובאות כמה הצעות לפעילויות . צורות הצגה שאינן סטריאוטיפיות צורות הצגה סטריאוטיפיות

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר