עמוד:26

מבוא לפרק לפי תכנית הלימודים של משרד החינוך מומלץ לייחד ללימוד פרק זה 12 שיעורים לפחות . שימוש באבזרים בלמידת הנושא ' מצולעים' האבזרים הנלווים לפרק א . בחוברת לתלמיד : שקפי חיות ) בדף שקפים 3 המצורף לחוברת ( שקף זווית ישרה ) בדף שקפים 3 המצורף לחוברת ( דפי רשתות ) עמודים 132 - 127 בחוברת לתלמיד ובאתר האינטרנט ( ב . במארז האבזרים : אוסף רצועות פלסטיק מתחברות ) 5 אורכים שונים ( לבניית מצולעים אוסף מצולעים מסוגים שונים ) עשויים מפלסטיק צבעוני שקוף ( שבלונת צורות הכוללת סרגל של סנטימטרים שלמים ג . סרגל סנטימטרים למידת הנושא מצולעים בפרק זה נעשית בדרכים רבות ומשתמשים במגוון אבזרים ) כמפורט למעלה ( : התלמידים בונים מצולעים מרצועות , הם מציירים מצולעים בעזרת השבלונה , מציירים מצולעים על דפי רשתות ונקודות , מזהים מצולעים באוסף צורות ומרכיבים מהם מצולעים אחרים , מזהים מצולעים המצוירים בחוברת וכן מזהים מצולעים בסביבה שלהם . כל דרך נועדה לתת מענה לדגש אחר בגאומטרייה : למשל , בתהליך הבנייה של מצולעים מרצועות - המונחים “ צלע " ו " קדקוד " הופכים להיות פחות מופשטים , מכיוון שיש להם ייצוג מוחשי . כל רצועה היא צלע , וכל חיבור בין שתי צלעות הוא קדקוד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר