עמוד:23

ה . הרחבה ( עמודים 45 - 43 בחוברת לתלמיד ) ביחידה זו יש בדרך כלל פעילויות שרמת הקושי שלהן גבוהה מזו של שאר הפעילויות שבפרק , ואין צורך לתת אותן לכל התלמידים . בפעילות 1 יש שימוש ביחידות מידה שרירותיות שונות , ועל סמך מנייה של מספר היחידות התלמידים מחליטים איזה קטע ארוך יותר . בפעילות 2 מוצגים סרגלים שחסרים בהם מקצת המספרים . במקרים שבהם המספר 0 שעל הסרגל נמצא בדיוק בקצה אחד של הקטע ) בקטע האדום בסעיפים א , ג , ה ( - אורך הקטע הוא המספר שעל הסרגל המתאים לקצה האחר של הקטע . במקרים הקשים יותר - שבהם קצה הקטע נמצא במקום כלשהו שאינו בקצה הסרגל - מומלץ למנות את מספר המרווחים על הסרגל ) אורכו של כל מרווח הוא סנטימטר ( - מספר זה הוא למעשה אורך הקטע . באותו האופן אפשר למדוד את אורכי הקטעים שמעל הסרגלים השבורים בפעילות . 3

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר