עמוד:17

הידיים כאשר הוא הולך לחנות המדפים . תלמידים רבים נוהגים למדוד כך , ולכן הצגנו את הסיפור . הבעיה היא שהמרווח בין כפות הידיים הולך ומתקצר , ולכן אין זו מדידה מדויקת . כאשר נדרש דיוק , כמו במקרה הזה , יש להשתמש בשיטה מדויקת יותר . בפעילות 2 מוצגים ארונות ספרים של המלך ומדפים . התלמידים מתבקשים למצוא את המדף המתאים לכל ארון . יש לערוך דיון על הצעות הפתרון של התלמידים . גם בפעילות זו ייתכן שיהיו תלמידים שינסו למדוד בידיים . יש להדגיש את חוסר הדיוק שבמדידה בידיים , כפי שמודגם בקומיקס , ולעודד את התלמידים להציע דרכים אחרות להשוואה . מומלץ להיעזר בכל סעיף בפס נייר ) אפשר להשתמש בשרביטים מפעילות 1 ביחידה הקודמת או בכל פס אחר ( . גוזרים את הפס לפי האורך של אחד המדפים , ואחר כך משווים את הפס לארונות הספרים , עד שמוצאים את הארון שהמדף הזה מתאים לו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר