עמוד:4

מבנה החוברת לתלמיד כל נושא מוצג בחוברת בפרק נפרד . בחוברת לתלמיד יש שלושה פרקים : “ מדידת אורך " - נושא מתחום המדידות “ מצולעים " - נושא מתחום המצולעים “ שיקוף " - נושא מתחום הטרנספורמציות . בכל פרק יש גם פעילויות המסתמכות על מושגים שנלמדו בפרק קודם ) או בפרקים קודמים ( . בכל הפרקים יש מרכיבים מרכזיים המתוארים כאן בקצרה ) בסוגריים מצוין מספר העמוד הראשון שמופיע בו דף מסוג זה ( : בדקו את עצמכם ) עמוד : ) 25 בדפים אלה יש פעילויות שנועדו לבדוק את מידת השליטה של התלמידים בנושאים המודגשים בפס שמתחת לשם הפרק שבראש הדף . חשוב לבדוק את עבודתו של כל תלמיד בדפים אלה ולמצוא אם התלמיד זקוק לחיזוק או להבהרה נוספת בנושאים מסוימים . סיכום הפרק ) עמוד : ) 46 בדף ) או דפי ( הסיכום שבסוף כל פרק אין פעילויות , אלא מובא סיכום מתומצת של המושגים ושל העקרונות החשובים שנלמדו בפרק . אבזרים לפרק : האבזרים הנחוצים ללימוד הפרק מפורטים בשער הפרק בחוברת לתלמיד ובשער הפרק במדריך למורה . יש אבזרים הנמצאים במארז האבזרים שאותו רוכשים בנפרד , יש דפים המצורפים לחוברת לתלמיד ויש דפים המצורפים למדריך זה ומיועדים לשכפול ) דפים אלה מובאים גם באתר של מטח באינטרנט ( . אף אם נראה שהעבודה בעזרת אבזרים קצת מסורבלת , יש חשיבות רבה לשימוש באבזרים ואין לוותר עליהם . אפשר להקל את העבודה על ידי ריכוז האבזרים בכיתה . מבדקים : לכל פרק יש מבדק מסכם המצורף בנספחים שבסוף מדריך זה ומיועד לשכפול . במהדורה הדיגיטלית של ספר הגאומטרייה לכיתה א ' בכותר תמצאו עושר רב של קישורים לפעילויות ברשת מהארץ ומהעולם , הצעות לפעילויות נוספות , הדרכות ועוד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר