עמוד:136

פאונים קמורים ופאונים לא –קמורים 1 א . קחו את גופים יז ו – ו מאוסף הגופים הצבעוניים . דיון נסו לתאר את ההבדל ביניהם . ב . לפניכם סרטוט של גוף יז : הדגשנו בו שני קדקודים וחיברנו אותם בקטע ( בצבע ירוק ) . בחרו את האפשרות הנכונה : . 1 הקטע ( הירוק ) מוכל כולו בגוף ( בתוך הגוף או על פאותיו ) . . 2 הקטע ( הירוק ) עובר מחוץ לגוף ( בחלקו או בשלמותו ) . ג . נסו למצוא בגוף יז זוג קדקודים שהקטע המחבר אותם עובר מחוץ לגוף ( בחלקו או בשלמותו ) . ד . התבוננו בגוף ו : האם יש בו זוג קדקודים שהקטע ביניהם מוכל כולו בתוך הגוף ? הסבירו . האם יש בו זוג קדקודים שהקטע ביניהם עובר מחוץ לגוף ? הסבירו . ה . לפניכם שתי קבוצות של פאונים : קבוצה א קבוצה ב מה משותף לכל הפאונים בקבוצה ב ? ( חפשו תכונה הקשורה ב " חיבורים " שתיארנו . ) מה משותף לכל הפאונים בקבוצה א ? למורה : בסעיפים א - ד חשוב לעבוד בעזרת הגופים ממש . מומלץ להביא לכיתה פאונים קמורים ופאונים לא – קמורים נוספים , ולא להסתפק בעבודה בסרטוטים בלבד . אם אפשר רצוי להביא גופים שקופים , הדומים לאלה המסורטטים כאן ובעמוד הבא . אנו עוסקים כאן רק במיון של פאונים לסוגים : קמורים ולא – קמורים . איננו עוסקים במיון כללי של גופים לסוגים האלה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר