עמוד:99

המטר המעוקב נסו לדמיין קובייה שאורך כל צלע שלה הוא 1 מטר . קובייה כזאת משמשת גם היא יחידת מידה לנפחים ונקראת מטר מעוקב . הנפח של קובייה שאורך כל צלע שלה הוא 1 מ' נקרא מטר מעוקב או בקיצור : מ " ק . 1 א . שערו : כמה קוביות של 1 סמ " ק ממלאות קובייה של 1 מ " ק ? ב . בדקו את השערתכם . הציעו דרכים לבדיקה . ג . כמה קוביות של 1 סמ " ק אפשר להניח לאורך צלע אחת של הקובייה ? כמה קוביות של 1 סמ " ק נדרשות כדי לכסות שכבה אחת של הקובייה ? כמה שכבות כאלה נדרשות כדי למלא את הקובייה כולה ? כמה קוביות של 1 סמ " ק דרושות כדי למלא את הקובייה כולה ? השלימו : סמ " ק = 1 מ "ק 2 א . כמה קוביות של 1 דצמ " ק נדרשות למילוי קובייה של 1 מ " ק ? השלימו : דצמ " ק = 1 מ "ק כיצד חישבתם ? ב . כמה ליטרים יש במטר מעוקב אחד של מים ? השלימו : ליטרים = 1 מ "ק 3 א . שערו : מהו הנפח של חדר הכיתה ? ( אל תשכחו לרשום יחידת מידה . ) ב . באיזו יחידת מידה כדאי למדוד את הנפח של חדר הכיתה ? ג . מדדו oe או א oe מדו את צלעות חדר הכיתה וחשבו את הנפח . למורה : מתלמידים מתקדמים כדאי לבקש ליצור את הקשר בין סעיף 2 א לבין סעיף 1 ג ולשאול : כיצד היה אפשר למצוא ש – 1 מ " ק = 1 , 000 , 000 סמ " ק על ידי מילוי בקוביות של דצמ " ק ? בפעילות : 3 אם לחדר הכיתה אין צורת תיבה , בקשו מן התלמידים לחשוב על חדר אחר שצורתו תיבה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר